Aktywność fizyczna a zdrowe serce

Aneta Rachwał - Adamczyk Październik 13, 2014 1
Aktywność fizyczna a zdrowe serce





Jak sport wybrać, aby cieszyć się doskonałym zdrowiem? Czy zacząć biegać? A może ćwiczyć w fitness klubie? Albo może najlepiej udać się na basen? Bez względu na to, jaki sport wybierzemy naprawdę warto, ponieważ przynosi on dla naszego organizmu szereg różnych zalet.

Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?

Musimy wiedzieć, że każda umiarkowana forma aktywności jest dla naszego zdrowia niezwykle istotna. Dzieje się tak, dlatego, że nawet codzienne spacery są w stanie zmniejszyć ryzyko chorób serca, cukrzycy a nawet nowotworu. Wymieńmy, więc najważniejsze korzyści, jakie sport przynosi dla naszego zdrowia. Są to:

  • Spadek masy ciała
  • Obniżenie się ciśnienia krwi
  • Powiększenie się dobrego cholesterolu
  • Mniejsza ilość stresu
  • Lepsze samopoczucie
  • Doskonały sen
  • Mocniejsze kości
  • Ogólna poprawa nastroju

Sport to zdrowie

Z całą pewnością sport jest doskonałą formą rekreacji, która to pozwala nam cieszyć się świetnym zdrowiem. Udowodniono, że aktywność fizyczna przede wszystkim świetnie wpływa na kondycję oraz pracę naszego serca. Jednakże w chwili, kiedy przeszliśmy operację serca, czy też zawał, zanim zaczniemy uprawiać sport musimy skontaktować się z lekarzem. Jest to istotne, ponieważ osoby z dolegliwościami kardiologicznymi nie mogą dźwigać ciężarów, czy też uprawiać zapasów. Nie oznacza to jednak, że lekkich sportów uprawiać nie mogą, a wręcz przeciwnie, powinni. Zaleca się, bowiem aktywność o charakterze rekreacyjnym, jednakże powinna być ona umiarkowana i adekwatnie dobrana do możliwości naszego organizmu.

W jaki sposób ćwiczyć?

Osoby, które borykają się z problemami serca, powinny ćwiczyć regularnie. Najlepiej, jeżeli ćwiczymy około 30 minut każdego dnia, stosując najczęściej ćwiczenia o charakterze tlenowym, czy też aerobowe. Takie, bowiem ćwiczenia doskonale poprawiają krążenie, a dodatkowym efektem jest także to, że spalają zalegającą tkankę tłuszczową. Regularnym, lecz umiarkowany wysiłek fizyczny zapobiega także chorobom, jakimi są:

  • Cukrzyca
  • Rak piersi
  • Nadciśnienie
  • Otyłość

One Comment »

  1. Sprawność ręczna – umiejętność rozpuszczania poprzez człowieka życzeń motorycznych albo zdolność do wydajnego zaœ oszczędnego wyrządzenia produkcji mięśniowej.

    Pojęcie sprawności konkretnej istnieje pojmowane w cudzoziemski modus poprzez
    rozmaitych teoretyków. Dla jednych zdoła oznaczać uprawianie podarowanej aktywności motorycznej,
    dla pozostałych zaś silną posturę ciała, czyli tegoż pieczę o swój poziom zdrowia.
    Jednak pomimo rozbieżności wolno w nich dostrzec jacyœ stowarzyszone właœciwoœci.

    Gilewicz (1964)[1] oraz Trześniowski (2001) wzruszali sprawność namacalną jako gotowość układu humanistycznego do przyjmowania i rozwiązywania ciężkich
    zadań motorycznych w bogatych kondycjach witalnych, wymagających żywoœci,
    szybkości, gibkości, zwinności natomiast wytrzymałości,
    jako też przeœwiadczonych pobranych natomiast ukształtowanych umiejętności zaœ nawyków mobilnych opartych na zdolnych uzdolnieniach motorycznych natomiast stanie zdrowia.

    Według Przewędy (1993) sprawność cielesna owe określone możliwości wykonania różnorodnych modeł ruchu, skierowane rzędem rozwoju, właœciwoœci ruchowych (motoryczność),
    morfologicznych, roli fizjologicznych oraz psychicznych[2].

    Według Chromińskiego (1986) sprawność materialna zależy od genetycznych właściwości człowieka,
    takich gdy: zacięcia mobilne, konstytucja somatyczna, sprawność zmysłów, temperament oraz kongruentne proporcje ciała[3].
    Jest to oddział faktorów o temperamencie endogennym. Drugi całokształt składników
    – egzogennych – odnosi się do środowiska zewnętrznego oraz zwyczaju
    istnienia. Niejednokrotnie natrafiamy się z mniemaniem sprawności
    ręcznej walnej oraz nadzwyczajnej.

    Sprawność ręczna uniwersalna owe określony rząd rozwoju, wyedukowanie właœciwoœci mobilnych, bądź tezy
    pozyskanych całoœciowo struktury ruchu.
    Sprawność cielesna specjalna zawierzy na zaawansowaniu w wytworzeniu sprawności oraz umiejętności technicznych w określonych
    dziedzinach, lub tymże rywalizacjach sportowych. Sprawność motoryczna, wedle powyższego
    autora, to umiejętność dzierżenia swoim instrumentem czynu, dzięki najœciu
    podstawowych nawyków motorycznych. Wzrost sprawności ruchowej
    podporządkowany istnieje od zaczerpniętych umiejętności
    oraz doświadczeń własnych. Sprawność ręczną wolno
    określić jak obecną możliwość czynienia wszystkich czynności ruchowych i wyrobienia cechy motorycznych takich gdy: amplitudy, szybkości,
    zręczności, oraz innych uzdolnień ruchowych. Sprawność ruchowa oraz ręczna mianują motoryczność a naœwietlają
    rezultaty rozwoju ontogenetycznego. W problematyce dotyczącej rozwoju ręcznego rewelacyjnego znaczenia bałamucą żądania dotyczące rozwoju motorycznego, bo progres ten właśnie odzwierciedla zastęp naszych postępowań,
    zdolności i umiejętności.

    Predyspozycje a zdolności mobilne owe moduły, jakie
    budują budowę motoryczności. To możliwie elementarne
    własnoœci strukturalne zaœ efektywne stworu człowieka,
    w ważnym stopniu uwarunkowane genetycznie. Składają się one na możliwości motoryczne
    układu do robienia odmiennego wariantu zadęć ruchowych.

    Stosunkowo nowiusieńką koncepcją sprawności istnieje Health-Related Fitness (H-RF), lub sprawność ukierunkowana na zdrowie[4].

Leave A Response »

You must be logged in to post a comment.

Inline
Inline