Aktywność fizyczna w ciąży – czy musisz rezygnować z siłowni?

Marcin Styczeń 3, 2017 0
Aktywność fizyczna w ciąży – czy musisz rezygnować z siłowni?






Ciąża, w przypadku każdej kobiety jest czasem ogromnych zmian. Każdego dnia zachodzą w jej ciele znaczące zmiany, wiele więc zadaje pytanie, a co z aktywnością fizyczna? Czy w czasie ciąży wolno trenować? Jak się okazuje aktywność fizyczna w ciąży jest wręcz wskazana, musi tylko przybierać odpowiednie formy, dlatego też przedstawiamy formy aktywności fizycznej za którą płyną same korzyści, bo tu warto wspomnieć, że prawidłowy ruch dla przyszłych mam nie tylko dobrze wpływa na zdrowie płodu, ale i znacząco zmniejsza ryzyko poronienia.

Treningi w czasie ciąży

Pływanie, to jedna z najbezpieczniejszych form zdrowego ruchu dla ludzi w każdym wieku, w tym wypadku także dla kobiet w ciąży. Pytanie na co wpływa pływanie w przypadku przyszłych mam? Jak się okazuje maleje zmęczenie, a także poprawia się krążenie krwi. O bezpieczeństwie wody dla płodu może świadczyć chociażby fakt, że coraz częściej stosuje się porody w wodzie, dzięki którym dziecko jeszcze na kilka chwil po przyjściu na świat zostaje w swoim naturalnym środowisku..

Jak wiadomo joga, to popularna forma aktywności fizycznej, gdzie stosuje się nią nie tylko w celu rozciągnięcia mięśni, ale i redukcji stresu. W przypadku jogi jednak są figury, które nie są wskazane. Nie mniej jednak mamy też ćwiczenia, które doskonale wpływają między innymi na pracę jajników, elastyczność skóry, praca jajowodów, czy gospodarka hormonalna. Joga może też pomóc pozbyć się nałogu palenia papierosów, czy picia alkoholu, które jak wiemy nie tylko w czasie ciąży nie są wskazane dla naszego zdrowia.

Kolejną sprawdzoną aktywnością fizyczną jest aerobik, oczywiście podobnie jak joga wyłącznie w wybranych ćwiczeniach, te jednak mają dobry wpływ na pracę płuc, serca, czy układu krążenia. Ponadto zapobiegają bólom pleców. Co ciekawe, przyszłe mamy mogą również ćwiczyć siłowo. Tego typu treningi regulują wagę, ogólną wytrzymałość, a także pomagają w kształtowaniu prawidłowej postawy.

Od lat sprawdzone w przypadku kobiet w ciąży są spacery na świeżym powietrzu. Jest to nie tylko sposób na relaks, ale i na dotlenienie serca, płuc, w tym całego organizmu. Samo samopoczucie również ulega znaczącej poprawie.

Ćwiczenia, które są niewskazane w ciąży

Jazda na rowerze, koniu, czy nartach – czyli wszystkie te sporty, które niosą ryzyko upadku są w przypadku ciąży niewskazane. Należy zapomnieć również o wszelkiego rodzaju sportach ekstremalnych chociażby ze względu na zbyt duży poziom adrenaliny.

Dziś mamy szkoły rodzenia

A tego typu miejsca od lat są cieszą się zaufaniem wśród przyszłych mam. W szkole rodzenia kobiety w ciąży fachowcy uczą się między innymi jak prawidłowo oddychać w czasie porodu (by dotlenić zarówno swój organizm, jak i dziecka), oraz jak w czasie porodu prawidłowo układać ciało.

Oprócz aktywności fizycznej istotna w czasie ciąży jest również dieta, w tym wypadku jednak należy szczególnie o nią zadbać tak, by w organizmie przyszłej mamy nie zabrakło niezbędnych wartości odżywczych.

Leave A Response »

Inline
Inline