Bądź fit na wiosnę: zadbaj o zdrowe posiłki każdego dnia!

Bartek M. Kwiecień 10, 2017 0
Bądź fit na wiosnę: zadbaj o zdrowe posiłki każdego dnia!






Skoro zima powoli odchodzi do lamusa, zrzucając ciężką kurtkę, pozbądź się też balastu zbędnych kilogramów. Na zewnątrz coraz cieplej, dzień coraz dłuższy. To właśnie teraz jest najlepszy moment na wprowadzenie zmian w swoim życiu. Jak to zrobić? Zacznij od modyfikacji jadłospisu.

Co jeść, by poczuć się lekko i zdrowo? W jaki sposób oczyścić organizm z toksyn? Jak czerpać pełną przyjemność z każdego posiłku bez obaw o zbędne kalorie? Oto kilka wskazówek, które pozwolą Ci poczuć różnicę.

Unikaj tego, co Ci szkodzi

Czyli czego? Przede wszystkim: śmieciowego jedzenia. Mówiąc zaś konkretnie i wprost: fast foody, rzeczy smażone w głębokim tłuszczu, obrzydliwie tłuste i z zawartością bardzo dużej ilości cukru powinno się wyeliminować zupełnie. Jeśli to one stanowią podstawę Twojej diety, nie czarujmy się: to prosta droga do nadwagi (i otyłości), a w konsekwencji – poważnych chorób.

Dietetycy radzą również, by nie przesadzać z czerwonym mięsem, potrawami smażonymi i nasyconymi tłuszczami. Oczywiście, wszystko jest dla ludzi, ale zdrowy balans to konieczność.

Zdrowe przepisy na jeszcze zdrowsze potrawy

Jeśli zdrowe jedzenie kojarzy Ci się wyłącznie z pozbawionymi smaku daniami, których jedzenie jest torturą – najprawdopodobniej nigdy nie próbowałeś zmieniać diety na bardziej zdrową. Świat warzyw, owoców i innych naturalnych, niskoprzetworzonych składników jest niezwykle bogaty i ekscytujący. Wystarczy spróbować, by uzależnić się od pysznych receptur na pożywne i przepyszne koktajle, kolorowe sałatki… Nie wierzysz?

Spróbuj więc na przykład zastąpić tradycyjne śniadanie czy kolację aromatycznym, zielonym koktajlem. Jakim? Na przykład z popularnym ostatnio jarmużem. Możesz go mieć zawsze pod ręką, sięgając np. po mrożony jarmuż Hortex. Do 200 g tego niezwykle bogatego w witaminy warzywa (wcześniej rozmrożonego) dodaj 2 pokrojone w ćwiartki jabłka (ze skórką – to świetne źródło błonnika), 2 obrane i podzielone na cząstki pomarańcze, jednego banana i, jeśli lubisz słodkie dania, łyżkę dobrego miodu. Wrzuć to wszystko do blendera, by po chwili cieszyć się nieziemsko pysznym koktajlem. A poza tym, że jest smaczny – to prawdziwa witaminowa bomba, która doda Ci energii na wiele godzin. Inna wersja? Połącz rozmrożony (lekko) jarmuż z owocami tropikalnymi (również mogą być z mrożonki), dodaj miąższ dojrzałego awokado, sok z limonki i trochę wody mineralnej. Taki mix sprawdzi się nawet podczas wizyty gości!

Koktajle to dopiero początek możliwości

Świat smacznych i zdrowych posiłków jest niezwykle szeroki. Trzeba jedynie chcieć do niego zajrzeć. Gwarantujemy, że efekty Cię zaskoczą. Wystarczy, że „przetrwasz” (choć trudne to nie jest) miesiąc, trzymając się zasad zdrowego odżywiania, by poczuć się lekko, rozpocząć proces zrzucania zbędnego balastu kilogramów, a przede wszystkim – dodać sobie mnóstwa energii każdego dnia. Bo to właśnie od zdrowego jedzenia rozpoczyna się bycie fit. Przejdź więc od teorii do praktyki i przekonaj się, jakie to przyjemne!

Leave A Response »

Inline
Inline