Dieta po ciąży

Anna Dydymska Maj 12, 2016 2
Dieta po ciąży





Ciąża, to zawsze ogromne wyzwanie, a tym samym przeżycie dla każdej kobiety. Przed nią najważniejsza rola – rola matki. Oprócz zmian w postrzeganiu świata, przez dziewięć miesięcy zachodzą też liczne zmiany w jej organizmie. Oczywiście, każda ciąża może być inna. Za każdym razem zmienia się jednak nasza figura. Często po porodzie, młode matki robią wszystko, aby jak najszybciej powrócić do dawnej formy (i figury) z przed ciąży. Należy jednak do tego podchodzić z głową. Zwłaszcza, jeśli planujemy w przyszłości kolejne dziecko. Nieodpowiednia dieta bowiem może mieć znaczący wpływ na rozwijanie się płodu. Zanim jednak przejdziemy do rad związanych z odpowiednią dietą po ciąży, zwróćmy uwagę na to, jak odżywiać się w czasie przełomowych w naszym życiu dziewięciu miesięcy.

Dieta ciężarnej

Wiele kobiet zadaje sobie pytanie ,,jak odżywiać się w ciąży”? Okazuje się, że jedzenie w ciąży powinno być przede wszystkim zróżnicowane. Grunt, by dostarczyć organizmowi najcenniejsze witaminy – te jak wiemy w największym procencie zawierają owoce i warzywa. Kolejnym podstawowym punktem w diecie ciężarnej jest mięso (najlepiej chude) i ryby, je możemy jeść praktycznie bez umiaru, a to ze względu na dostarczenie odpowiedniej porcji białka i żelaza. Ogromnie ważne jest też zapewnienie organizmowi odpowiedniej porcji produktów takich jak: pieczywo (najlepiej ciemne), kasza, czy ryż. Mleko warto pić nie tylko z racji pokarmu, ale i wartości odżywczych potrzebnych Twojemu dziecku. Najważniejsza jest jednak woda – to właśnie jej w czasie ciąży należy pić jak najwięcej.

Przekąski i zachcianki

Odpowiadając sobie na pytania jak się odżywiać w ciąży, często myślimy o zachciankach. Te w przypadku wielu kobiet kręcą się wokół słodkich i słonych przekąsek. Takie drobiazgi też są potrzebne naszemu organizmowi, jednak nie należy z nimi przesadzać. Dużo lepszym rozwiązaniem okazują się chrupki kukurydziane, czy biszkopty. W czasie ciąży nasze dania powinny być zróżnicowane, ale przede wszystkim muszą nam smakować. Udowodnione także, że nawet najmniejsza porcja alkoholu jest zabroniona!

Odpowiedni odstęp czasu

To co charakteryzuje odpowiednią dietę w czasie ciąży, to systematyczność posiłków. Powinniśmy jeść nie mniej, niż w mniejszych porcjach od czterech, do pięciu posiłków dziennie. W tym przypadku szczególnie powinny zwracać uwagę na to kobiety mające problem z nadwagą.

A po ciąży… liczą się te same wartości

Choć chęć powrotu do dawnej figury jest ogromna, musimy do diety po ciąży podchodzić ze szczególną ostrożnością, zwłaszcza w przypadku matek karmiących. Podobnie w tym przypadku dieta musi być zróżnicowana, bogata w owoce, warzywa, chude mięso, czy ciemne pieczywo. Warto też odpowiednio rozkładać swoje posiłki. W czasie diety po ciąży zabroniona jest eliminacja znaczących produktów, jak i przysłowiowe ,,głodówki”. Jeżeli będziesz postępować zgodnie z planem, powinnaś zadowolona powrócić do dawnej figury najpóźniej pod koniec pierwszego roku życia Twojego dziecka.

2 komentarze »

  1. Świetnie napisany artykuł! Takich informacji właśnie potrzebowałam 🙂

Leave A Response »

You must be logged in to post a comment.

Inline
Inline