Forma na lato – zdążysz?

Michał Maj 26, 2016 0
Forma na lato – zdążysz?





Pogoda za oknem zachęca do noszenia bezrękawników, krótkich spodenek czy nawet rozpoczęcia plażowej aktywności. W okresie wiosenno-letnim tematem numer 1 zawsze jest „letnia forma” oraz wszelkie aspekty z nią związane. Należą do nich m.in. redukcja wagi, budowa masy mięśniowej czy likwidacja innych niedoskonałości. W tym artykule postaram się poruszyć wszelkie kwestie związane z budowaniem formy na lato.

Forma na lato – redukcja wagi

Temat numer 1 – redukcja. Niestety, ale problem nadwagi oraz otyłości okazuje się być w naszym kraju coraz większą plagą. Na domiar złego, z roku na rok zamiast maleć, przybywa nam osób z nadwyżką wagi. Pozbycie się zbędnych kilogramów w postaci tkanki tłuszczowej ma wpływ nie tylko na smukły i piękny wygląd, ale i również na nasze zdrowie. Podstawowymi narzędziami takiej redukcji jest zbilansowana dieta, ciężki trening oraz odpowiednia regeneracja. Jakie tempo redukcji wagi jest zdrowe i prawidłowe? Ciężko na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć, bo zależy to m.in. od uwarunkowań genetycznych, płci, rodzaju diety/treningu czy samozaparcia. Przyjmuje się, że utrata od 1,5 do 3kg wagi na miesiąc. Tak dobrze czytasz – miesiąc. Jeśli widziałeś reklamy cudownych diet czy środków, które pozwalają na utratę 10-15kg w miesiąc, to daj sobie z tym spokój. Nie tylko dla własnego zdrowia, ale i portfela. To zwyczajne nabijanie w butelkę nieświadomych oraz żądnych natychmiastowych efektów konsumentów. W przypadku redukcji wagi, należy się uzbroić w cierpliwość.

Forma na lato – budowa masy mięśniowej

Niektórzy chcą zgubić, a drudzy przybrać na masie, najlepiej mięśniowej. Proces budowania masy mięśniowej wymaga czasu, a sprzyja mu kilka czynników. Hipertrofia mięśni szkieletowych odbywa się na zasadzie: niszcz – odbuduj. Innymi słowy, musimy najpierw „zniszczyć” tkankę mięśniową, by w procesie regeneracji została odbudowana oraz stała się większa oraz silniejsza. Nie należy zapominać, że oprócz treningu i regeneracji, bardzo ważnym czynnikiem jest prawidłowe odżywianie, oparte na odpowiedniej podaży białka, węglowodanów oraz tłuszczy. Tak jak w przypadku redukcji wagi, nie należy się spodziewać, że w ciągu 2-3 miesięcy zrobimy formę, która będzie naszą wizytówką. Prawidłowy przyrost wagi, to podobnie jak w przypadku redukcji – od 1 do 3kg na miesiąc.

Podsumowanie

Zarówno w procesie redukcji, jak i budowy masy mięśniowej potrzebne jest jedno – cierpliwość. Z doświadczenia wiem, że wielu z Was szuka drogi na skróty, upatrując sukcesu w magicznych dietach czy suplementach, które oprócz pozbawienia Was środków pieniężnych, mogą również pozbawić zdrowia. Budowa sylwetki na lato to proces długofalowy, który może trwać kilka lat.

Leave A Response »

Inline
Inline