Jak poprawnie budować masę mięśniową?

Bartek M. Wrzesień 20, 2016 0
Jak poprawnie budować masę mięśniową?





Budowa masy mięśniowej to dla wielu początkujących kulturystów cel sam w sobie. Trzeba jednak pamiętać, że choć jest to bardzo istotny etap całego procesu kształtowania sylwetki, to jest wyłącznie jego częścią. Jednocześnie, to od tego właśnie pierwszego etapu zależy powodzenie całości.

Masa mięśniowa

Wielu niedoświadczonych amatorów kulturystki przychodząc na siłownie ulega złudzeniu, że każde przybieranie na masie, które towarzyszy ćwiczeniom fizycznym, to korzystny efekt ich pracy. Podejście takie, jest po prostu błędne.

Właściwie prowadzony proces przyrostu masy mięśniowej owszem prowadzi do wzrostu masy ciała, ale wynika to z rozrostu samych mięśni, a nie potęgowania się rozmiarów tkanki tłuszczowej.

By móc cieszyć z właściwie przebiegającego procesu wzrostu masy mięśniowej trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Pierwsza to taka, że stosowanie anabolików, takich jak hormon wzrostu, może i jest skuteczne, i przynosi spektakularne efekty w krótkim czasie, to jednak nie jest to działanie pozbawione kosztów.

Po drugie efekty nie przyjdą tylko i wyłącznie dzięki, nawet najlepiej technicznie, wykonywanym ćwiczeniom. Skutek pracy włożonej w powiększenie swoich mięśni będzie widocznie zauważalny, kiedy odpowiednio dobrane ćwiczenia zostaną połączone z precyzyjnie dopasowaną dietą.

Wynika to z faktu konstrukcji procesu rozrostu włókien mięśniowych. W skrócie wygląda to następująco; w wyniku wzmożonego wysiłku włókna mięśniowe ulegają uszkodzeniom, wskutek odpowiedniej nadwyżki kalorycznej, oraz właściwej bazie mikroelementów, w fazie regeneracji organizm naprawia uszkodzone włókna przez co stają się one grubsze lub powstają nowe.

Ćwiczenia i dieta

Co do zasady, ćwiczenia mające służyć wzrostowi masy mięśniowej różnią się zasadniczo od tych, które są wykonywane w celu redukcji tkanki tłuszczowej lub przyrostu siły. Po pierwsze, ćwiczenia na masę wykonuje się przy użyciu obciążeń stanowiących 80% maksymalnego obciążenia dla danej osoby.

Po drugie należy stosować, mniejsza liczbę powtórzeń przy stopniowym powiększaniu obciążeń. Dieta „na masę” powinna być przede wszystkim bogata w białko, które jest podstawowym budulcem mięśni.

Leave A Response »

Inline
Inline