Sprawdź kaloryczność warzyw

Aneta Rachwał - Adamczyk Maj 6, 2017 0
Sprawdź kaloryczność warzyw





Warzywa cechują się różnorodną kalorycznością, dlatego zwłaszcza na diecie zanim po nie sięgniemy sprawdźmy konkretną ilość kalorii. Ile kalorii mają ziemniaki, cebula czy też buraki? Odpowiedz znajdziesz w naszym artykule.  Ogólnie warzywa możemy określić jako zdrowe i niskokaloryczne. Warzywa powinny być podstawą naszej codziennej diety, dlatego warto sprawdzić jak przedstawia się kaloryczność warzyw.

Niskokaloryczny ogórek, tuczący groch i fasola

Najmniejszą ilość kalorii ma ogórek. W 100 gramach ogórka jest tylko 16 kalorii. Właściwości ogórka są zbliżone do arbuza. Zawierają duże ilości wody i to dzięki niej cechują się niską kalorycznością. Często przed spożyciem obieramy ogórek, ponieważ nie zdajemy sobie sprawę, że jego skórka ma bardzo dobroczynne właściwości dla organizmu. Obniża poziom cholesterolu, a także poprawia procesy trawienne i przyspiesza spalanie tłuszczu i usuwanie toksyn z organizmu.

Niewielką ilość kalorii ma także cukinia, oraz kapusta kiszona. Oba warzywa w 100 gramach zawierają 20 kalorii. Cukinia bogata jest w potas, a także przyśpiesza zrzucenie kilogramów, przez co warto zastosować ją w diecie odchudzającej. Kiszona kapusta z kolei cechuje się dużą ilością błonnika, a także zawiera witaminy z grupy B, witaminę C, niacynę i witaminę E, a także beta-karoten oraz ważne dla organizmu składniki mineralne.

Wysokokaloryczne warzywa to zarówno czarna, jak i biała fasola. Zawierają one w 100 gramach około 345 kalorii, dlatego osoby odchudzające się powinny je ograniczyć. Warto czasem sięgnąć po fasolę ponieważ  zawiera lecytynę oraz składniki mineralne: wapń, fosfor, potas.

Także kukurydza ma sporą ilość kalorii ponieważ aż 220 i tym samym z umiarem należy ją spożywać. Jest źródłem beta karotenu, luteiny, selenu a także błonnika i kwasów omega 3. Nie możemy zapomnieć również o grochu. Cechuje się on jeszcze większą kalorycznością niż fasola. Warto jednak czasem po niego sięgnąć gdyż zawiera duże ilości błonnika pokarmowego, witaminy z grupy B składniki mineralne, witaminę C, witaminę E, oraz witaminę K.

Leave A Response »

Inline
Inline