Jakie znaczenie ma tłuszcz w diecie sportowca?

Aneta Rachwał - Adamczyk Marzec 5, 2017 1
Jakie znaczenie ma tłuszcz w diecie sportowca?





Wbrew pozorom tłuszcz odgrywa niezwykle ważną rolę zarówno w diecie sportowców, jak i wśród osób które odchudzają się. Jeśli stosujemy dietę odchudzającą musimy ograniczyć tłuszcz do minimum. Zupełnie inaczej wygląda jednak sytuacja, kiedy żyjemy aktywnie i zawodowo trenujemy. Warto dowiedzieć się w jakich produktach mamy do czynienia z najlepszej jakości tłuszczem, a także ile potrzebuje go nasz organizm.

Główne źródła tłuszczu w diecie sportowców

Każdy sportowiec i osoba żyjąca aktywnie powinna zadbać o dietę w której znajdą się przede wszystkim produkty bogate w kwasy omega-3. Pomimo, że tłuszcz jest ważnym aspektem diety, to jednak w przeważających dyscyplinach sportu powinien być utrzymywany na dość niskim poziomie. Jedynym niemalże sportem, gdzie tłuszcz stanowi podstawę jest sumo. Wypełnia on ciała trenujących i niemal niemożliwe jest uzyskanie dużej masy mięśniowej. W innych dyscyplinach negatywnie wpływa na szybkość, siłę a także wytrzymałość.

Rola tłuszczów w diecie sportowca

Tłuszcz jest jednym z głównych składników pokarmowych i zajmuje w naszej diecie kluczowe miejsce. Można porównać jego rolę z tą jaką odgrywają białka, węglowodany i witaminy. Tłuszcz zawiera związki lipidowe, które są bardzo ważne do życia i pełnią w naszym ciele wiele istotnych funkcji.

Powszechnie uważa się, że tłuszcze wywołują otyłość, sprawiają, że gorzej funkcjonuje cały nasz organizm, a co więcej mogą być przyczyną występowania nawet bardzo groźnych chorób jak nowotwory. W trosce o zdrowie należy niemalże do minimum ograniczyć zarówno nasycone, jak i nienasycone tłuszcze. Jednocześnie warto pamiętać, że ważne dla ciała o zdrowia są te tłuszcze których organizm nie jest w stanie samodzielnie syntetyzować, a są to omega-3 i omega-6.

Lepsza regeneracja mięśni po treningu

Tłuszcz omega-3 i omega-6 dla sportowców pełni ważną rolę, ponieważ przyśpiesza po treningu regenerację mięśni, ale również odgrywa niezwykle istotną rolę dla całego naszego organizmu. Warto wspomnieć, że odpowiadają one również za krzepnięcie krwi w organizmie, poprawiają zdolność obrony przed wirusami i bakteriami a także chronią przed atakiem serca. Warto więc regularnie spożywać produkty, które zawierają owe kwasy.

One Comment »

  1. Renatqa01 Marzec 7, 2017 at 9:40 pm - Reply

    Wiele diet wysokotłuszczowych opiera się na NNKT, tych pożądanych w diecie tłuszczach, które regulują metabolizm, przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej i przede wszystkim są wysokoenergetyczne, więc dostarczają niezbędnej energii! Tłuszcze są ok.

Leave A Response »

Inline
Inline